De activiteiten werden voorheen verricht door Wijnen Transport B.V. Door een interne reorganisatie is besloten de activiteiten te verkopen aan de heer William Ligtenberg. William heeft in die organisatie al jaren een leidinggevende rol gehad. Ook alle werknemers zijn mee overgegaan naar de nieuwe organisatie. Inmiddels bestaan we alweer vijf jaar. De meeste vrachtwagens zijn in deze periode vervangen en het totale wagenpark telt inmiddels 8 vrachtwagens.
Ons logo geeft weer waar we voor staan en gaan:
Die vier pijlen staan symbool voor de verschillende activiteiten die door ons verricht worden, namelijk het gehele proces vanaf verkoop keuken tot en met levering bij de klant, distributie van overige producten (eventueel ook vanuit magazijn), transport vanaf fabriek naar dealers en showrooms en last but not least op- en overslagactiviteiten in zowel de hallen, onder de overkapping en op het buitenterrein inclusief wegingen tot 50 ton.
Het middelpunt van het logo is ons distributiecentrum waar alles verzameld wordt.
De kleuren van de pijlen zijn bewust gekozen.
Groen voor milieuvriendelijk werken. Denk hierbij aan reductie van de CO2 uitstoot door aanschaf van auto’s met euro 6 motoren. Door cursussen aan de chauffeurs aan te bieden wordt zuiniger rijden bevorderd.
Oranje staat voor Nederland. We zijn trots dat we hier onze onderneming mogen vestigen en we zijn trots op onze medewerkers.
Blauw staat voor de wereld, de blauwe kleur van de zee en de lucht.
De rode kleur is voor ons tweeledig. De oorsprong van WL Keukenlogistiek ligt bij Wijnen Transport . Hier was rood de belangrijkste kleur, in combinatie met groen. Rood is de kleur van warmte welke wij graag richting onze relaties maar ook richting onze medewerkers uitstralen.